(Drama
1 babak. Untuk: ABLOHA, kawanku di
Jerman) )
Calon Sarjana S-3, Doktor, dan
Kuring
Oleh: Gun Gun
Nugraha*)
TEMPAT: LEBANON. Meureun aya nu nanya, “ Naha settingna di Lebanon, ka
jauh-jauh?” rek dijawab kieu:”Ku sabab di Lebanon mah awewena
gareulis, leuwih-leuwih jeung di nagara urang
!” kuring ngagerentes di sajeuroeun
hate,” Iraha atuhnya kuring bisa ka Lebanon…?”.
Meureun aya nu nanya deui: “Saha si Abloha teh ?” ku kuring rek di jawab kieu, ”Na…
ari maneh loba tatanya teuing, iraha rek nulisna atuh dewek teh…?!!!”
urang tuluykeun deui. DI LEBANON, DEKAT
PERBATASAN ISRAEL. DI BAWAH POHON NANGKA
. Karek oge aya nu rek nanya, geus di piheulaan manten, “geus ulah nanya deui !!!”.
Tuh nyaaa…, ideu aing kalaka euweuh !! Oh,
heueuh. KURING DAN KERUNG (Calon sarjana
S-3) SEDANG LATIHAN MEMBACA SAJAK.
KURING
(BERDIRI
KEMUDIAN BERJALAN BERPUTAR
SEPERTI PENARI SUPI) Sajak dari
sajak yang mirip sajak. Judulnya “SAJAK.”
Untuk: Abloha di Jerman.
Para
calon sarjana S-3 dan Doktor menatap saya dengan penuh kesombongan. Ia berkata,
“Aku telah berada di puncak status
sosial akademis tertinggi !!!“
aku tersenyum dan menjawab: Kawan, masih banyak ilmu yang harus kau pelajari.
Ilmu-ilmu tersebar di seluruh jagat raya. Bahkan ada yang menempel di otak
anak-anak ingusan dan tukang becak. Ilmu yang telah kau dapatkan, bagai setetes
air di Samudra Hindia. Tidak berarti apa-apa. Dan janganlah anda hanya bercokol
di wilayah akademik. Pergilah ke lorong-lorong kotor bau busuk menyengat,
rumah-rumah kumuh di pinggiran kota. Yang sebentar lagi di gusur, untuk proses
penghijauan. (Duh, asa inget ka kang
Aseu, alumnus karawitan, ngadenge kata, “Penghijauan” teh. Kieu cenah, “Ayeunamah urang ngajukeun proposal ka
salahsahiji pabrik cet, urang pulas kabeh imah di kota Bandung teh ku warna
hejo. Ngajaga global warming!!” sabar ah, kang Aseu! Ulah putus asa
kitu. Sok sanajan hasilna can ngabukti, perjuangan dina lingkungan mah kudu
tetep di lakukeun, sanes kitu?! Saur mang Ewo eta oge).
Dan gubuk-gubuk reyot di pedesaan. Para seniman tradisi telah menunggu, butuh
solusi. Bagaimana kesenian bisa bangkit, bertahan, hidup dan menghidupi ?
Mereka gelap. Jangan hanya berkutat di
lingkaran buku-buku, teori-teori, pengumpulan data-data dan obrolan ngaler
ngidul. Sekarang mereka (seniman tradisi) butuh bantuan praksis bukan hanya
wacana. Karena pendidikan bukan hanya gelar tapi juga harus bermanfaat bagi
masyarakat luas. Para akademisi bukan hanya bisa menulis buku, yang terkadang
kurang tepat guna. Sebab, banyak “seniman
tradisi alam” tidak
memahami apa yang ditulis (Lieur!! Omongna teh). Sekian dulu sajak dari ku.
(KURING DUDUK KEMBALI).
KERUNG
(MENOPANG
DAGU, BERPIKIR) Hmmm…! Bagian aku
ya…?!
KURING
(MEMANGGUT)
KERUNG
(IA
BANGKIT, BACA SAJAKNYA KERAS. SANGAT
EKSPRESIF) Kentongan bergemuruh bagai halilintar di lembaran-lembaran
kertas. Mengejawantah bangkai tikus yang tergilas mobil mewah pagi hari.
Cercahan darah dan dagingnya berjingkrak di layar memory. Aku hampir muntah,
ketika melahap nasi kuning jam delapan pagi….(MENOLEH
PADA KURING) Sudah ah!! Kebayang lagi. (TERCENUNG) Hmmm…,
hampura ! Ari sajak maneh tadi di tujukeun kasaha ??? Ulah ukur bisa ngritik
wungkul, euy !! Maneh geus ngalakukan can? Nu sarua jeung di omongkeun tadi?
KURING
Atos
abdimah. Kantun salira !. Sareng deui…,
sajak anu tadi di aos ku abdi. Sanes ditujukeun ka salira. Kanggo si Abloha,
rerencangan abdi di Jerman. (KURING NGALEOS.
SI KERUNG MOLOHOK).
KERUNG
(BERGUMAM)
Jiga jelema lieur ?!!!
KURING
(SETELAH
LIMA PULUH LANGKAH. DAN KETIKA AKAN NAIK PESAWAT, AKU MENOLEH KE BELAKANG) Cangehgaaa………rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
!!!!!!!
--ANGGAPLAH SELESAI---
0 Comments